There are tables contain of 10 rows (1,2,3,...,10) each.
Each table contains of numbers, which here I give an example 1 to 40, that should be found its patterns, so all of the numbers have to be fit in a certain rows in all of the tables.
Tables 1-20 in sheet #2, Tables 21-32 in sheet #3, Tables 33-44 in sheet #4,..., Tables 273-284 in sheet #24.
I name and arrange the tables just like that, though you can do else.
In sheet #1 you can see Tables 1-20 have filled with numbers 1 to 350.
In sheet #25 you can see that total amount of the numbers in each rows are almost its average, so this isn't random and it should have a solution, shouldn't it?
(I hope this can explain the problems clearly).
Thank you to those who want to pay attentions and interested in this puzzle.
P.S:
1. Please reply this, if you need to, in English.
2. Because of their similar shapes, in sheet #26 & #27 I rearranged the tables that I think could be the "keys" of this puzzle, and I put the file (name: #26.xls) in my latest post there.
3. This "big sizes" puzzle is really tough, perhaps geniuses can only crack it...??!!
Diese gebrochene Englisch heißt:
Es gibt Tische/Bretter mit je 10 Reihen (1-10.
Jedes Brett besteht aus Nummer, für die ich hier als ein Beispiel 1-40 gebe und jede Nummer soll in eine bestimmte Reihe passen.
Brett 1-20 in Blatt/Seite Nr. 2, Brett 21-32 in Blatt Nr. 3, Brett 33-44 in Blatt 4, ..., Brett 273-284 in Blatt Nr. 24.
Ich benenne und ordne die Bretter und Blätter so, aber das könnt Ihr auch anders machen.
Auf dem Blatt Nr. 1 kann man sehen, dass die Bretter 1-20 mit Zahlen von 1-350 gefüllt wurden.
Auf Blatt Nr. 25 kann man sehen, dass die Gesamtzahl der Zahlen in jede Reihe ungefähr ihr Durchschnitt ist [was auch immer damit gemeint ist, Anm. d. verwirrten Übers.] , es ist also kein Zufall und es sollte eine Lösung geben, oder?
Im P.S. steht noch unter 2):
Wegen der ähnlichen Formen/Umrisse in Blatt Nr. 26 & 27 habe ich die Bretter umsortiert. Dies könnte meiner Meinung nach der Schlüssel zu dem Puzzle sein. Ich habe die Datei (Name) in meinem letzten Posting hier.
Ich weiss nicht, ob Dir das weiterhilft oder es einfach nur verwirrt und in der Zeit irgendwas Fremdes Deine Festplatte scannt...